Lola and the Boy Next Door

Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins

Lola Nolan är en sjuttonårig tjej som gillar mode och designar och syr sina egna kläder. Hon har en säregen stil som hon sticker ut med. Lolas stora önskan just nu är att hennes föräldrar ska acceptera hennes pojkvän, Max, som är 22 år. Men det verkar knappast som om det kommer att hända. Föräldrarna har en enorm (extremt överdriven) kontroll över Lola, de vill till exempel att hon ringer dem minst en gång i timmen när hon är ute, de hämtar henne efter jobbet och så vidare.

Så återvänder grannfamiljen Bell till sitt gamla hus vilket ställer allt på ända. Lola har något förflutet med tvillingarna Bell, men vad det är för något framkommer inte förrän längre fram i boken. Det gör mig lite förvirrad, jag förstår först inte hur det hänger ihop, men allting förklaras mot slutet av boken.

Jag har velat läsa den här ända sedan jag läste Anna and the French Kiss i höstas. Och nu har jag äntligen gjort det. Tycker att den här är snäppet bättre än Anna till och med.

Jag gillar att Lola och hennes speciella klädstil, det är så coolt och modigt av henne att sticka ut från mängden så mycket som hon gör. Föräldrarna gillar jag inte särskilt mycket på grund av deras överdrivna kontrollbehov av sin tonårsdotters liv. Jag tycker att de bara skulle ta och acceptera hennes pojkvän och låta henne leva sitt liv. Det är inte som om hon dricker eller använder droger eller nåt. Lola är ändå en väluppfostrad och välartad tjej som man borde kunna lita på. Så Max då. Tycker inget speciellt om honom egentligen. Han spelar i ett band och jag förstår att Lola tycker han är cool.

Blev också så himla glad när Anna och St Clair från Anna and the French Kiss dök upp i början av boken. Så trevligt att få återse dessaomtyckta karaktärer. Den 14 augusti kommer Isla and the Happily after utoch jag antar att Anna, St Clair och Lola kommer vara bikaraktärer i den boken. Ser verkligen fram emot att få läsa den.c


Kommentera här: