Anna and the French Kiss

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

Anna ser fram emot sitt senior-år i Atlanta, men hennes föräldrar har andra planer för henne. De skickar Anna till en amerikansk internatskola i Paris. Anna är högst motvillig att åka till Paris, hon hade hellre velat spendera sitt sista år innan college hemma i Atlanta tillsammans med sin bästa vän. Men Paris visar sig vara inte riktigt så illa ändå... Anna träffar nya vänner och, of course, så finns det en snygg kille med i bilden, St Clair, som Anna faller för.

Den här boken är väldigt populär, och jag förstår varför. Jag gillar den skarpt! Det är en mysig och varm och lättsmält kärleksberättelse. Kan ske lite för mycket kärlek för min smak dock, jag är inget stort fan av just kärleksromaner, även om kärlek förstås förekommer i de flesta skönlitterära böcker.

Jag gillar Anna, hon är cool. Ibland beter hon sig dock lite omoget och barnsligt men det kan jag ha överseende med. En sak som jag inte förstår är varför Annas föräldrar tvingar iväg henne till Paris när Anna är så motvillig till det? Vilka föräldrar gör så? Skickar iväg sin tonåring till en storstad i en annan världsdel när tonåringen uppenbarligen inte vill det? Jag tycker det är mycket konstigt.

Avslutar med att säga att det här en riktigt bra och läsvärd bok, men den har sina brister. Så ha inte allt för höga förväntingar på den.

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Svar:Jag fick ditt mejl och jag är så ledsen att jag glömde svara! Jag läser alltid mejlen och sen tänker jag att jag ska svara senare och det brukar inte alltid ske. Jag måste bli bättre på det!

På tal om det är en annan bok på gång. Ja... Typ. Jag har egentligen inte läst den,men jag funderar på att bara skicka den i alla fall eftersom den nog kanske inte kommer bli läst..

Svar: Okej, då vet jag. Är lite osäker på om jag skrev rätt nummer, 16 d ska de vara i alla fall!
Jana

Kommentera här: