Fangirl <3

Fangirl - Rainbow Rowell

Cath är en riktigt fangirl. Hon älskar allt som har med Simon Snow och göra och skriver varje dag på sin fan fiction om Simon. Cath och hennes tvillingsyster Wren är arton år och har precis börjat på college. Wren har gjort klart för Cath att hon inte vill att de ska dela rum.Det blir en jobbig tid för Cath. Wren som knappt vill veta av henne och Caths sociala akwardness som gör att hon inte vågar gå till caterian utan hänger på sitt rum och äter jordnötssmör och proteinbarer. Dessutom har Cath en lärare som tycker att fan fiction är skräp. Och så är det pappan därhemma som hon ständigt oroar sig för.

Alltså, jag vet inte när jag senaste läste en så fantastisk bok som den här! Kan redan säga att den lätt kommer platsa på min tio i topp-lista vid årets slut, och högst troligt även på topptre-listan. Jag känner igen mig så himla mycket i Cath. Hon är så barnslig med sina Simon Snow-tröjor, sängkläder, affischer och allt. (Jag har Pippisänkläder och Alfonssängkläder och pippiänglaspel och såna saker jag också...) Pappan verkar vara bipolär, jag tror att han är diagnostiserad med det även om det inte nämns i boken. Och Cath skulle mycket väl kunna ha en odiagnostiserad asperger.

Sammanfattningsvis: en sjukt bra bok som överträffade mina redan höga förväntningar. Lite bättre än Eleanor & Park faktiskt, en bok som jag också tyckte skitmycket om. Här kan ni förresten läsa min recension av Eleanor & Park.

Och till en annan sak; som ni har märkt har det varit lite glest mellan inläggen här på sistone och så kommer det vara någon månad till. Jag håller på att flytta och det är väldigt tids- och energikrävande. Set särskilt mycket fram emot att få packa alla mina böcker och organisera dem i hyllorna. Ska nog göra en bookshelf-tour när jag har kommit i ordning :)


Kommentarer:

1 Maddes bokblogg:

skriven

En bok jag gillade!

2 Josefin:

skriven

Läste Fangirl i höstas och älskade den! Cath är verkligen en relaterbar karaktär <3

Kommentera här: