Att se fram emot 2015

År 2015 ser ut att bjuda på en hel del godsaker på den kulturella biten. Det här är vad jag ser fram emot:

BÖCKER
15/1 - Som om jag vore fantastisk - Sofia Nordin
9/4 - Atomer - Sofia Nordin
april - All I Know Now - Carrie Hope Fletcher 
maj - Krigsdagboken - Astrid Lindgren
Höst - Djupa ro - Lisa Bjärbo
Ser verkligen fram emot den här boken. Dels för att jag gillar Lisa Bjärbo men också för att den utspelas just vid Djupa ro, Ingelstad, där jag bodde mina första år i livet. Det är alltid trevligt när böcker utspelas i ens hemort.

FILMER
18/2 - Cirkeln (på min 23-årsdag, bästa presenten)
20/3 Ännu en version av fantastiska Annie
5/6 Paper Towns
20/11 Mockingjay part 2
Och 2016:
4/3-2016 Miss Peregrine's Home for Peculiar Children

Något datum är inte fastställt än, men under 2016 beräknas en spelfilm om Astrid Lindgren ha premiär. Likadant med den sen flera år tillbaka planerade nyinspelningen av Brödern Lejonhjärta.

TEATER
Astrid - en saga om Sverige har premiär på regionteatern i Växjö den 28/2.

TV-SERIER
Welcome to Sweden säsong 2, oklart när
Solsidan säsong 5, oklart när (Nån som vet?)
Fröken Frimans krig säsong 2, julen 2015

ÖVRIGT
I oktober kommer Astrid Lindgren på tjugolappen!

Det är mycket Astrid Lindgren nu, jag undrar hur det kommer sig att det är så mycket just nu? Jättekul i alla fall!

Vad ser ni fram emot för kulturella saker 2015?

Kommentarer:

1 Stadavbocker:

skriven

Jag vet inte om du last den men i början utav 2016 kommer filmen till boken: Den femte vågen.

Jag rekommenderar verkligen den boken och ser fram emot filmen :D

Svar: Nix, den har jag inte läst. Kanske ska göra!
Jana

Kommentera här: