augusti

Så här såg läsningen ut i augusti:

Antal böcker: 4
Antal sidor: 1306
Sidor/bok genomsnitt: 327
Sidor/dag genomsnitt: 42
Författerns nationalitet: 2 amerikanska, 2 tyska
Författarens kön: 3 kvinnor, 1 man
Skönlitterära: 4
Böcker jag läst tidigare: 0
Språk: 2 på engelska
Bilderböcker: 0
Seriealbum: 0
Låneböcker: 3
Egna böcker: 1
Hyllvärmare: 1
Sequels: 1
Avslutade serier:
Påbörjade serier: 3
Läsutmaningen: 4

Kommentar:Har läst 37 av de 65 böckerna på läsutmaningen. Och trettio punkter på den listan räcker för att klara den :) Dock ligger jag verkligen efter med recensionerna... Anmärkningsvärt är att jag har läst ovanligt tjocka böcker den här månaden, 327 sidor per bok är rätt mycket för mig. Det brukar ligga runt 200-250. Anmärkningsvärt är också att jag inte har läst någon svensk bok.

Att läsa i september: Smaragdgrön, On the Other Side of the Hill och Fröken Sprakfåle förlovar sig.

Kommentera här: