Bokbloggsjerka: Litterära tatueringar

Veckans bokbloggsjerka handlar om litterära tatueringar och om man kan tänka sig att göra en sådan, och i så fall vad.

Jag gjorde min första tatuering i höstas, och det är följande citatet: Nu är det din stund på jorden. Den harjag på armen och jag är jättenöjd med den. Tittar på den många gånger om dagen och blir påmind om att ta vara på den tid jag har här på jorden.

Jag är pepp på att göra litterära tatueringar, men jag har inte bestämt mig riktigt än. Funder på en bild av Pippi Långstrump, Alfons Åberg och Hemlige Mållgan eller Eloise. Eller kanske något motiv från utvandrarna, fast jag vet inte vad det skulle vara i så fall. Kanske en mockingjay. Vill gärna ha ett citat till, men har ingen aning om vad för något. Härmskrikan vill jag ha på överarmen och någon av barnboksfigurerna på vaden/vristen tror jag. Jag vill absolut ha tatueringarna där jag själv kan se dem utan att behöva se mig i spegeln. Alltså inte i nacken eller på ryggen.

 
 

Kommentarer:

1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Det var ett riktigt bra citat!

2 Hanneles bokparadis:

skriven

Bra start...

3 Monika:

skriven

Min svåger tatuerade en Nalle Puh när han var runt 18, för Nalle Puh skulle han aldrig sluta älska. Han är över 30 nu och jag tror faktiskt att han kostat på sig att ta bort tatueringen. Den var inte alls han längre. Så nej, jag tror jag låter bli :)

4 Maddes bokblogg:

skriven

Jättefint:)

5 Carro:

skriven

Fin! Och vad fin din blogg har blivit, inte sett det förrän nu :)

Svar: Tack! Ja, bloggen behövde ett litet ansiktslyft då jag haft samma header i typ två år.
Jana

6 Zelly:

skriven

Jättefin tatuering :)

7 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Fin tatuering.

8 Malin:

skriven

Det är kul att planera tatueringarna och fundera på olika alternativ. Det var ett väldigt fint citat.

9 klok som en bok:-):

skriven

Bra citat, och ska det vara någon mening med det ska man ju kunna se det själv!

10 Kajsa:

skriven

Fint citat!

11 Kajsa:

skriven

Fint citat!

12 Freja:

skriven

Snyggt! Jag har fem tatueringar och fler planerade, men det gör ont och är dyrt så jag får pausa mellan jag gör dem...

Kommentera här: