maj

Så här såg läsningen ut i maj:

Antal böcker: 14
Antal sidor: 2984 (flest sidor i år!)
Sidor/bok genomsnitt: 213
Sidor/dag genomsnitt: 96
Författarens nationalitet: 5 svenska, 4 amerikanska, 4 brittiska, 1 australiensk
Författarens kön: 11 kvinnor, 3 män
Skönlitterära: 14
Böcker jag läst tidigare: 5
Språk: 9 svenska, 5 engelska
Bilderböcker: 1
Seriealbum: 1
Låneböcker: 3
Egna böcker: 11
Ljudböcker: 2
Hyllvärmare: 5
Sequels: 6
Avslutade serier: 1
Påbörjade serier: 1
Läsutmaningen: 8
Antal blogginlägg: 15

Bästa bok: Alice in tumblr-land and other Fairy tales for a New Generation av Tim Manley.

Kommentar: Bästa läsmånaden i år! Hittills i år har jag läst 22 böcker på läsutmaningen. Dock ligger jag verkligen efter med recensioner, har bara recenserat 12 av dessa 22. Och så har jag ju några Kulla-Gullaböcker kvar att recensera också. 11 st hyllvärmare. Är i fas med båda utmaningarna, förutom recensionerna då. Och bloggutmaningen som är att skriva 10 inlägg i månaden går det också bra med. Skrev 15 inlägg förra månaden och totalt i år är det 59.

Att läsa i juni: Farmer Boy Goes West, Far from You, A Tale Dark & Grim, Lola and the Boy Next Door, Jag går dit du går m fl.l

 

Kommentera här: