De bästa böckerna jag läste 2013

Här listar jag de bästa böckerna jag läste förra året. Jag räknar inte med omläsningar.

1. Lottaböckerna av Merri Vik
2. I heart you, you haunt me - Lisa Schroeder
3. Penelope - En resa i tiden - Alison Uttley
4. Dina brev lägger jag under madrassen - Astrid Lindgren, Sara Schwardt
5. Varför är det så ont om Q? - Hans Alfredsson
6. Trilogin om Helga Vilhelmina - Jeanna Oterdahl
7. The Fault in Our Stars - John Green
8. En sekund i taget - Sofia Nordin
9. The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
10. Scarlett - Margaret Mitchell (fan fiction till Borta med vinden)
11. Okända väsen - Tracy Chevalier
12. När döden kom till Pemberley - P.D. James
13. Miss Mary Bennets självständighet - Colleen McCulloguh
14. Engelsforstrilogin - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
15. Delirium - Lauren Oliver
16. Alla barnen får ett syskon - Måns Gahrton och Johan Unenge
17. Stop Pretending - What happened when my big sister went crazy - Sonya Sones

Kommentera här: