12 days of christmas books challenge

Jag tänkte haka på Bokkram's 12 days of christmas books challenge. Den går ut på att varje dag mellan den 25 december och den 5 januari skriva ett inlägg om bok-och julrelaterade saker. Dessa punkter:

1. En bok med snö/något juligt på framsidan
2. En bok med snö/december/jul i titel
3. En karaktär född i december
4. En julfilm, som var en bok från början
5. Den bästa boken du har fått i julklapp
6. Böckerna du fick i julklapp
7. Bra julmusik att lyssna på när du läser
8. Favoritjul på Hogwarts
9. Favoritjul med Astrid Lindgren
10. Ett juligt bakverk att äta medan du läser i juletid
11. Bästa boken du har gett någon i julklapp
12. En bok som ger dig riktig julkänsla

Så, första punkten: En bok med snö/något juligt på framsidan.

Jag väljer den här boken:

Christmas with Anne: And Other Holiday Stories

En samling med jul- och nyrsberättelser från Anne på Grönkulla. Jag har inte läst den, men vill helt klart göra det! Så härligt en bok med bara julberättelser från en serie på 9 böcker. Då slipper man leta upp julberättelserna i de olika böckerna utan kan gå direkt till den här. Den ska jag nog läsa nästa jul tror jag.

Kommentera här: