PUSHING THE LIMITS

Pushing the Limits av Katie McGarry


Echo minns inte natten som förändrade hennes liv. Hon minns inte hur ärren som hon har på sina armar uppkom. Hon skäms över bli ärren och visar inte sina armar, och på skolan går ryktet att hon är en självskadare. Echo har gått från att vara en av de populära till att bli ett freak. Hennes bästis Lila finns i varje fall vid hennes sida.

Vartannat kapitel är skrivet ur Noahs PoV. Noah som har förlorat sina föräldrar i en brand och som tvingas leva åtskild från sina älskade småbrorsor då de bor i olika fosterhem. Noah har bestämt sig, när han fyllt arton och gått ut High School ska han ansöka om att få vårdnaden av sina småsyskon, det är hans stora mål som han kämpar för att nå.

Både Echo och Noah går i terapi hos Mrs Collins. De vill båda läsa sina journaler. Echo vill ta reda på vad som egentligen hände den natten då hon fick sina ärr och Noah vill ha reda på sina brorsor adress. Tillsammans  försöker de komma på en plan för att kunna komma åt att läsa sina journaler.

Echo och Noah börjar träffas mer och mer, kärleken mellan dem växer fram och de blir så småningom ett par.

Jag tycker att boken var mycket bättre än vad baksidetexten antydde att den skulle vara, så om du läser baksidan på boken och tvekar, tycker jag ändå att du ska ge boken en chans.

Jag fastnade väldigt mycket för huvudkaraktärerna. Jag gillar både Echo och Noah och deras relation också. De är två färgstarka personligheter som båda går igenom svårigheter.

Kort sagt, inte min favoritcontemporarybok, men väldigt bra.

Kommentera här: