Läsmarathon! Vilhelm Mobergmarathon!

Det är en en hel del bokbloggare som ska ha ett läsmarathon, som de kallar för Läs-A-Lot nästa vecka. Det börjar på söndag, den 30/6 och håller på till lördagen därpå. Sju dagars intensiv läsning med andra ord.

Först hade jag inte tänkt hoppa på det här, men sen visade det sig att jag i stort sett inte har någonting alls inplanerat under den veckan, jag ska ändå bara vara hemma och då kan det vara passande med ett läsmarathon.

Jag har sedan länge planerat att ha Vilhelm Mobergmarathon under hela juli månad, och jag har redan börjat läsa om Utvandrarna. Igår fick jag ett sms från biblo om att A Game of Thrones finns att hämta för mig. Så mitt Mobergtema blir lite stört av Game of Thronesboken. Det är många reservationer på den boken, så jag måste läsa den nu. Eller vänta, sommartid är det ju längre lånetid, undrar om det gäller även för böcker som har många reservationer. Jag får se vilket återlämningsdatum det blir på boken när jag hämtar den imorgon. Är det inte förrän i augusti spar jag den till dess. Annars ska jag växla mellan Utvandrarböckerna och A Game of Thrones.

Jag sätter bara upp ett enda mål för den här veckan:

- Läsa i snitt minst 200 sidor/dag.

Det blir 1400 sidor. Vanligtvis ligger mitt snitt på ca 85 sidor/dag, så det här känns som ett rimligt mål även om jag kommer att få kämpa för att nå det.

Ska du delta i Läs-A-Lot? Vad har du för planer och mål i så fall?

Du kan läsa mer om Läs-A-Lot här.

Kommentera här: