Bokbloggsjerka

Nu hoppar jag på den populära Bokbloggsjerkan som Annika har varje helg.

Helgen frågar lyder: Vilken karaktär skulle du önska var din allra bästa vän och varför?

Får man välja två personer? För jag kan inte välja en. Pollyanna och Sara Crewe (från A Little Princess). Pollyanna för hennes optimism, vänlighet och förmåga att sprida glädje omkring sig och att hjälpa alla som har det svårt.

Och Sara för hennes generositet, vänlighet och fantasi.

Jag tror att vi tre skulle ha mycket roligt ihop, faktiskt.

Kommentarer:

1 Freja:

skriven

Jag valde tre, för jag hade oxå svårt att välja... Pollyanna hade jag oxå gärna haft som vän.

2 Ewa K:

skriven

Pollyanna är en underbar karaktär. Ett bra val.

3 annelie:

skriven

Känner tyvärr inte till Pollyanna eller Sara, men båda låter som bra vänner och det där med vänlighet och fantasi uppskattar jag i alla bekantskaper =)

Svar: Ah, du borde verkligen läsa Pollyanna och A little Princess. Två underbara flickklassiker!
Jana

4 Bokbabblaren:

skriven

Ååh, finns A Little Prncess som bok? :D Jag ÄLSKADE den filmen när jag var liten, och tycker fortfarande den är himla fi. <3

Kommentera här: