Bokbloggsjerka: Bokliga nyårslöften

Årets sista bokbloggsjerka handlar om bokliga nyårslöften.

Jag ger aldrig några nyårslöften. Istället sätter jag upp mål att sträva mot och utmaningar att anta. På så sättt kan jag inte misslyckas, utan jag har bara saker att sträva mot och jag väljer själv under året hur mycket jag vill kämpa för att uppnå målen.

Men några bokliga mål och utmaningar har jag såklart satt upp inför 2014:

- Läsa minst 25 hyllvärmare.
- Uppdatera bloggen mer regelbundet, minst 10 inlägg per månad är målsättningen.
- Inventera mitt privata bibliotek. Byta/sälja/skänka bort böcker jag inte längre är intresserad av.

UPPDATERING:
Kom på två utmaningar till som jag kanske, kanske ska anta
- Börja med videoinlägg på bloggen.
- Börja skriva vissa recensioner på engelska.

Kommentarer:

1 Monika:

skriven

Jag ska ta och kolla över hur många hyllvärmare det är rimligt att jag ska läsa på ett år, men egentligen har jag inget siffermål där. I år har jag läst 40 stycken och det är väl vad man kanske kan hoppas på för nästa år också.

2 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Att sträva mot mål är bra - strävansmål :).

3 Carro:

skriven

Att inventera är nog bra men supersvårt att göra sig av med böcker tycker jag :P

Kommentera här: