Det här med TV-serier

Jag har förstått att det är många bokbloggare som även gillar att titta på TV-serier. Glee, Game of Thrones och Pretty Little Liars verkar vara de mest populära. Trots alla lovordade inlägg om dessa serier blir jag inte särskilt sugen på att kolla. Jag är helt enkelt inte så värst förtjust i att titta på TV.

Men visst har jag haft en del favoritserier som jag har följt genom åren. Jag gillade Huset fullt väldigt mycket. Sjunde himlen gillade jag också väldigt mycket under några års tid. Mitt första möte med den serien var under min Olsentwins-period, då jag hade fått reda på att de skulle gästspela i ett avsnitt. Jag kollade på det avsnittet och sedan var jag fast. Nu har jag sett alla avsnitt flera gånger och tycker inte längre lika mycket om det. Nuförtiden kollar jag på det ibland av nostalgiska skäl.

Sabrina Tonårshäxan är en annan serie som jag har kollat på, följt och älskat. Jag läste även böckerna. Jag tror inte att skulle uppskatta böckerna lika mycket idag, däremot är jag rätt sugen på att se om TV-serien.

Sen måste jag ju givetvis nämna min favourite of all time-serie, nämligen Little House on the Prairie. Jag älskar både TV-serien och böckerna, trots att de är väldigt olika. Jag har de sex första säsongerna, och jag är nu i början av säsong 5 på min första omtittning. Säsong 7 och kanske 8 har jag inte sett alls ännu, och det känns fint att veta att jag har lite kvar att se på. Säsong 9 såg jag när det gick på TV för några år sen. Ett tag gick den här serien klockan halv sju på lördag och söndagmornar. Gissa vem som ställde väckarklockan och släpade sig upp då?

Annars så är jag ett väldigt stort fan av lite äldre, svensk barnkultur. Som till exempel Ebba och Didrik, Eva & Adam och Barnen på Luna. Och självfallet SVTs julkalendrar! Dessa julkalendrar är högt älskade av mig och jag har ständigt någon kalender på gång. Just nu håller jag på med Kurt Olssons jul, jag har sett 20 avsnitt och har alltså 4 avsnitt kvar. Sen vet jag inte vilken jag ska se. Kanske ska jag se om Mysteriet på Greveholm för att värma upp inför årets kalender?

Vad gillar ni för TV-program? Är det kanske någon som har lika udda smak som jag?

Kommentarer:

1 Yrsa:

skriven

Jag har aldrig haft någon TV, och har aldrig saknat den. Det är på senare år jag har börjat titta lite på internet. Tycker om Doctor Who och White Collar :)

2 Man:

skriven

Jag tittar på allt möjligt från Game of Thrones till Veronica Mars. Däremellan kläms Suits, Pretty Little Liars, Sherlock, Modern Family, Roswell, Grey's Anatomy, The Good Wife och The Big Bang Theory in. (Det var bara en bråkdel så mer ska jag inte nämna, haha.)

Men jag vet att Sabrina the Teenage Witch-avsnitt finns tillgängliga på Youtube om du lockas/känner behovet. : )

3 Carro:

skriven

Haha, jag har också haft en Olsentwins period! Såg alltid huset Fullt och Fresh Prince i Bel Air när jag kom hem från skolan när jag var yngre.. Följde någon serie med Olsentvillingarna som hette ungefär "So little time so much to do". Såg också alltid Skila Världar, Rederiet, Tre Kronor, Nya Tider, Vita lögner och allt som producerades i Tv väg ;) Lite skämmigt att erknna nu.

Har alltid varit en serienörd. Sett hela säsongerna av Vänner och That 70s show flera gånger. The OC är en av huvudfavoriterna.

Nu följer jag Gossip Girl och How i met your mother mest :)

Sen ser jag även Bonde söker fru och Ensam mamma söker, fast det erkänner jag helst inte ;)

Det här blev nog världens längsta kommentar. Du får ursäkta! (;

Kommentera här: