Världens sämsta slut - utrivet!

Jag har rivit ut sen sida ur en bok. Jag har aldrig gjort något liknande. Jag gjorde det för att jag var så arg på Charles Ludwidge Dodgson, för han har förstört en hel bok genom att skriva världens sämsta slut. Charles Ludwidge Dodgson, mera känd som Lewis Carroll är mannen bakom Alice i Underlandet - en underbar bok om det inte varit för att den slutar med att det underliga och fantastiska äventyret är en dröm! Hur kan man avsluta en barnbok på detta sätt, med en dröm? Jag är mycket upprörd. Vi får hoppas att framtidens Alice-böcker kommer att redigeras i slutet, så att den inte förstör fler läsupplevelser. (För Alice-boken kommer att leva länge, länge till, det är jag säker på.) I väntan på att det trycks nya upplagor av Alice i Underlandet kan jag ju njuta av min egen egen Alicebok - där slutet numera är utrivet.

 



Kommentera här: