Vårlängtan

Jag blev taggad av Hannah att göra taggen Vårlängtan. Jättekul! Så here we go:

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter? Hm, vet inte riktigt. Jag är väl inte så mycket för vårtecken egentligen, gillar vintern. Men för några dagar sen var jag med om det första vårtecknet för det här året: jag behövde dra ner persiennen när jag satt vid köksbordet med datorn för att solen låg på. Annars ser jag fram emot nässlorna! Det är så gott med nässelsoppa, nässelsmoothie och nässelglass!

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på bokrean?
Nej.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter? 
Krigsdagboken av Astrid Lindgren!

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/uppföljare i vår eller senare under året?
Jag har rätt bra koll på utgivningen under året, men jag har lite förhoppningar inför 2016. Till exempel var det länge sedan Solveig Olsson-Hultgren kom ut med nån bok. Hennes senaste kom 2012 och sen hon debuterade 2002 har hon skrivit drygt en om året, så det är dags för en ny nu tycker jag. Sen hoppas jag på en uppföljning till Sofia Nordins Som om jag var fantastisk. Jag och så håller jag med Hannah om att det gärna får komma en fortsättning Johanna  Lindbäcks Kanske ihop.

5. Många tycker att det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med till exempel en ny jacka eller nya skore. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Nej, jag är totalt ointresserad av kläder och köper bara när jag verkligen behöver.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
All I Know Now av Carrie Hope Fletcher.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Nej, bryr mig inte om sånt.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Julen, lussebullar, varm choklad och snö.

Och nu ska jag alltså tagga någon att göra den här. Hm... jag tror jag gör det enkelt för mig och taggar alla som har bokstaven L i sitt bloggnamn!

Kommentarer:

1 L:

skriven

Hej!
Jag har en tävling på bloggen om du är intresserad!
http://bokfull.blogspot.se/2015/02/vinn-signerad-kopia-av-cirkeln.html

Svar: Tack, är definitivt intresseraad!
Jana

2 Anonym:

skriven

Jag tävlar också ut ett signerat ex av cirklen! :)

Svar: Men hur ska jag hitta till dig...?
Jana

3 Anika:

skriven

Hej! Jag har precis börjat blogg om böcker och serier och skulle bli så glad om du skulle kunna checka in den. :)

Svar: Kul! Välkommen till bokbloggosfären! Ska kika in till dig lite då och då =)
Jana

4 Hannah:

skriven

Kul att du ville göra taggen! :D Fast oftast så brukar man ju inte tagga nej till sådana! ;) I alla fall inte jag! & en ganska sen kommentar! haha..

Ja, Johanna Lindbäck får gärna ge ut en fortsättning eller en ny bok överhuvudtaget. Hon håller med en bok för 11-14. Ja samma ålder som Ihop-serien. Men det är inte en fortsättning dock, för har frågat henne! / kram!

Kommentera här: