januari

Dags för årets första månadssammanfattning:

Antal böcker: 7
Antal sidor: 1564
Sidor/bok genomsnitt: 223
Sidor/dag genomsnitt: 50
Författarens nationalitet: 4 norska, 1 svensk, 1 amerikansk, 1 brittisk
Författarens kön: 5 kvinnor, 2 män
Skönlitterära: 7
Böcker jag läst tidigare: 4
Språk: 2 på engelska
Bilderböcker: 0 
Seriealbum: 0
Låneböcker: 2
Egna böcker: 1
Hyllvärmare: 1
Ljudböcker: 4
Påbörjade serier: 0
Sequels: 5
Avslutade serier: 0
Läsutmaningen: 3

Anmärkningsvärt nog så har jag för första gången någonsin lyssnat på fler ljudböcker än vad jag har läst.

Hur går det för mig med utmaningarna?
Läsutmaningen: 3/35 (ligger hyfsat bra till)
Ljudböcker: 4/25 (ligger mycket bra till!)
Hyllvärmare: 1/18 (lär ju bli mycket bättre i februari)
Avsluta serier: 0/8 (hm, ser ju inte ut och bli fler i februari...)
Läsa författare av 15 olika nationaliteter: 4/15 (hm, ser ju inte ut och bli fler i februari, får ta tag i det i mars)
Goodreads-utmaningen, läsa 80 böcker: 7/80 (enligt goodreads ligger jag en bok före)
Skriva i snitt 10 blogginlägg i månaden: Skrev 15 st i januari
Göra 10 videoinlägg: zero so far, men det kommer!

I februari går jag all in för hyllvärmare! Läs mer om det här.

Nu har jag återigen börjat föra dagbok över alla tv-serier och filmer jag ser. Och det här är vad jag kollade på i januari:

Two of a Kind
Pollyanna (1920, med Mary Pickford)
Kalle och chokladfabriken (2005)
Billboard Dad

Kommentarer:

1 Hannah:

skriven

Hej! :D
Du har hunnit med ett antal böcker, själv läste man bara fyra, haha. Jag har taggat dig i enkäten Vårlängtan. Kika in på min blogg för att se den, hoppas du vill göra den! Förresten, hör av dig till mig om du behöver hjälp med något! :) / Hannah

Svar: Ja, det blev några böcker =) Men det känns som om det kommer bli färre nu i februari. Inte så konstigt iof, den här månaden är ju tre dagar kortare ;)
Jättekul med den enkäten, blir glad över att du taggat mig, har nästan aldrig blivit det .
Jana

Kommentera här: