teskedsgumman

Jag tror tyvärr att jag har tröttnat Teskedsgumman. Eller vuxit ifrån den. Den känns för barnslig för min smak (trodde aldrig att något kunde bli för barnsligt för mig...).

Mera om gumman som blev liten som en tesked består av 13 kapitel varav 6 stycken handlar om teskedsgumman. Teskedsgumman och älgen hade jag som bilderbok som liten så den var extra nostalgisk att läsa. Snickare Anderssons jul är ju också en riktig klassiker som man fått höra många många gånger. Sedan är det kapitlet när teskedsgumman är barnvakt. Den berättelsen förstår jag mig inte riktigt på. Alltså, en främmande tant kommer och knackar på hos teskedsgumman en dag och ber henne att passa sin lille pojke. Vem fan gör så? Lämnar sitt barn i en främlings vård sådär bara? Jaja, det var väl nåt helt annat förr. Men jag tycker ändå att det var väldigt konstigt.

Det finns ju en hel del böcker om teskedsgumman, jag tror att jag har läst tre av dem plus några bilderböcker. Jag är inte särskilt sugen på att läsa mer. De är förutsägbara och lite tråkiga.

Kommentarer:

1 Anna-Maria “Aimee” Eriksson:

skriven

Nån gång ska väl vara den första!

Kommentera här: