Glød og glæde med Raw Food

Glød og glæde med Raw Food - Vibeke Amdisen

Glöd og glaede med Raw Food av Vibeke Amdisen är nog den bästa raw foodbok jag har läst. Den innehåller allt möjligt, lättbegriplig näringslära som ändå tar upp en hel del, berättelser om personer som har gått över till raw food, många läckra bilder på färgglad mat och förstås en massa recept. Jag har inte provat något recept ännu, men det är flera som jag är väldigt sugen på att testa, till exempel currygryta med ris, jordgubbskaka, bountybar och limemousse. Ett kapitel heter Lek med maten och där står det bland annat om hur man kan färga kokos med hjälp av blåbär, rödbetor och annat att rulla sina godisbollar i.

Jag älskar den här boken! Jag kan sitta och bläddra i den hur länge som helst. Det är bara en sak jag inte gillar med den och det är att referenser saknas. Näringsläran är den enklaste och bästa raw food-näringslära jag har läst. Och då vill man ju såklart veta var faktan kommer ifrån. Det är inte så kul när det upprepade gånger står ”enligt vetenskapliga undersökningar…”. Tror att jag ska mejla författaren och fråga efter referenser.

Jag rekommenderar boken varmt! Den är väldigt inspirerande, både för den som är ny med raw food och för den som är mer van vid kosten. Den passar alla. Så skaffa den! Du kommer inte att ångra dig!

Kommentera här: