biblo

Var på biblo idag. Det här hade jag med mig hem:

# Nässlorna blomma - Harry Martinsson. Boken har stått på min vill läsa-lista väldigt, väldigt länge. Tänkte att det var dags nu.

# Nu seglar Pip-Larssons - Edith Unnerstad. Läste Kastrullresan för några dagar sen, och den var ganska bra, så jag blev liksom lite sugen på fortsättningen... Sen råkar jag veta att det finns ytterligare två böcker om den här familjen.

# Pollyanna - Elanor H. Porter. Den här boken har jag inte hört talas om, just namnet Pollyanna låter bekant. Verkar i alla fall som om det här är en sk flickklassiker - och jag älskar ju flickklassiker.

Ville egentligen låna mer, men inom en vecka bör mitt bokpaket komma, så jag måste lämna lite utrymme för de nya böckerna. Dessutom håller jag på med Pelle Svanslös och Maja Gräddnos och så har jag ännu en biblioteksbok hemma - Hemligheten av Sophie McKenzie.

Kommentera här: