Mockingjay part 1 och Kristina från Duvemåla

För ett par veckor sedan såg jag den efterlängtade Mockingjay. Som jag längtat efter den! Och jag tyckte att den var helt helt fantastisk! Tycker till och med att den är snäppet bättre än de två tidigare. Annars är jag helt mållös, fortfarande så här två veckor efter... Vad tyckte ni om filmen?

(OCH HUR SKA JAG KUNNA VÄNTA ETT ÅR TILL!!?!)



Jag älskar dessa två systrar


Jaja. Två dagar senare var jag i Göteborg och såg den efterlängtade musikalen Kristina från Duvemåla. Den var också helt fantastisk. Väldigt känslosam och fin. Det enda jag saknade var indianerna som man knappt fick se någonting av. Jag hade gärna velat se massakern och massavrättningen. Just de två scenerna är ju väldigt speciella. Men det kanske var för svårt för dem att iscensätta det...? En annan sak som jag störde mig jättemycket på: Några i publiken applåderade efter nästan varje låt. Det var bara jobbigt, det gjorde så att föreställningen blev upphackad och det blev en ofrivillig paus mellan varje låt. Inte bra.

Men! Musikalen var så pass bra att jag vill se den igen! Minst två gånger till. 


Kommentera här: