Liv Strömquists ABC

Ja till Liv! - Liv Strömquists ABC

Jag tänkte inleda med att berätta om hur mycket jag ogillar serier. Jag kan inte läsa serier, det går bara inte. Det är för mycket bilder som ska kopplas ihop med orden, och det gillar jag inte.

Ja till Liv!
har jag emellertid tagit mig igenom. Men varför läste jag den då, om jag nu ogillar serier så mycket? Ja, ibland vill man ju läsa utanför sin bekvämligthetszon, och just den här boken har Matilda tokhyllat och även Lisa har upprepade gånger prisat både boken och författaren, fastän hon inte ens gillar att läsa serier.

Så till vad jag tyckte om boken: Jag tycker inte att den var så himla fenomenalt bra som alla andra tycker. Visst var den bra, satirisk, skarp, rolig och väldigt träffande. Jag drog på munnen och skrattade till flera gånger. Men jag känner inte att den är sådär översvallande bra som alla andra bloggare tycker. Det är dock en bok som jag absolut kommer att tipsa om och sätta i händerna på många. Alla är ju inte såna serie-motståndare som jag.


Kommentera här: