Födelsedagspresenter

Jag fyllde år förra veckan och då fick jag lite tillskott i min stora boksamling. Fyra böcker, och dessutom ett recex som passande nog anlände just på min födelsedag. Fick dessutom presentkort på Akademibokhandeln och så ska det komma en bok till i veckan som blev lite försenad.

Dessa titlar fick jag:
 
- A Tale Dark and Grimm . Adam Gidwitz
- Splintered - A.G Howard
- Fallet med de försvunna böckerna - Ian Sanderson
- Gone - Michael Grant
- Eleanor & Park - Rainbow Rowell (recex från Berghs)

Jag har börjat lite smått med Ian Sandersons bok, och den är rätt skruvad men väldigt intressant. Har också läst några sidor i Eleanor & Park och so far, so good. Men nu har jag bestämt mig för att läsa en bok i taget. Först ska jag avsluta en biblioteksbok, Skuggornas besvärjare, och sedan tar jag Eleanor & Park. Sedan blir det antingen Sanderson eller Wilder Lanes Free Land som jag har hållt på med ett tag.

Funderar på vad jag ska köpa för presentkortet. Lutar åt Hjärtat fortsätter slå och första Diary of a Wimpy Kid-boken, men får se. Hittar i alla fall inget intressant på rean.

Kommentarer:

1 Elina:

skriven

Gone är riktigt bra (den svenska versionen slutade ges ut efter fjärde boken) och Elaenor & Park är fantastisk!

Svar: Mm är riktigt sugen på att läsa alla dessa godingar. Idag kom dessutom bokbytespaket så nu har jag ännu fler att välja mellan.
Jana

Kommentera här: