Tematrio: Kulturgrejer

Veckans tematrio handlar om kulturgrejer. Berätta om tre kulturella aktiviteter (definera själva!) ni gärna ägnar er åt.

Åh, jag har fyra kulturgrejer som jag gillar, och jag kan inte välja bort någon! Jag löser det genom att först skriva en trio och sedan får det bli en bubblare.

1. Tv-serier. Det senaste året har jag börjat se mycket på tv-serier. Det är så bekvämt och härligt med streaming och netflix och allt det där. Några tv-serier som jag gillar väldigt mycket är O.C, Huset fullt, LHOTP, Solsidan och nya Welcome to Sweden.

2. Teater. Finns det något mer fantastiskt och magiskt? Skulle vilja gå på teater oftare. Och temaparken Astrid Lindgren är det absolut bästa jag vet!

3. Booktube är något som jag nyligen har upptäckt. Har börjat kolla på Carrie Hope Fletcher och totaldiggar hennes kanal. Har även sett lite av Little Book Owl. Jag har inte sett något av the vlogbrothers men har hört massa bra om dem, så det ska jag kolla in snart. Jag har massor kvar att upptäcka inom Booktubevärlden, och det ska bli så kul! Funderar själv på att börja vlogga.

Bubblare: Bilderböcker. En riktig konstform som jag tycker inte alltid får den uppmärksamhet som den förtjänar. Några av mina favoritbilderböcker är Eloise, Vem-böckerna, Pettson och Findus och självkart, Alfons Åberg. Och just det, Tove Janssons Vem ska trösta knyttet?

Kommentarer:

1 Boklandskapet:

skriven

Carrie är helt fantastisk både som Bookblogger/Youtuber/Musikalartist träffade henne när jag var i London, sötare och trevligare tjej får man leta efter

Svar: Ja, hon verkar vara en jättebra förebild, särskilt för unga tonårstjejer.
Jana

Kommentera här: