Tematrio - Avbruten läsning

Veckans tematrio handlar om böcker man avbrutit läsningen av. Jag har på sistone börjat avbryta allt fler böcker. Böcker som jag inte gillar, som inte passar mig. Varför lägga sin lilla lästid på att läsa böcker man inte gillar när det finns så många andra böcker som man tycker så himla mycket bättre om? Att läsa vidare bara för att få reda på hur det går är onödigt när det är så enkelt att hitta en synopsis på nätet.

Här är några av de senaste böckerna jag inte läste klart:

1. Jag är så jävla easy going - Jenny Jägerfeld
Främsta anledningen till att jag inte läste klart är att jag inte stod ut med alla könsord. Svordomar - fine, de fyller sin funktion, jag kan till och med gilla dem. Men könsord? Noway, jag klarar inte av sånt! Visst, jag vet att det är så många ungdomar pratar idag, men jag kan inte med det. Sedan gillade jag inte plotten alls, och så störde jag mig på Joanna, tycker hon var en riktigt dryg typ. Detta är dessutom en bokcirkelbok, och det har aldrig förr hänt att jag har  avbrutit läsningen av en sådan bok. Det ska sannerligen blir intressant att få höra vad de andra i bokcirkeln tycker om boken.

2. Matched Allie Condie. Ännu en dystopi som det inte var något speciellt med. Känns väldigt lik Lois Lowrys Den utvalde. Ska jag läsa och gilla en dystopi nu efter de senaste åren då det bara regnat ner dystopier, då måste det verkligen vara något alldeles speciellt med den.

3. Kaninhjärta - Christin Ljungkvist
Kom inte alls långt i den här. Gillade varken språket eller huvudkaraktärerna.