Tematrio

Veckans tematrio handlar om presenter. Berätta om tre presenter som du har fått eller gett bort.

1. Jag börjar med en som jag gav till min bror när han fyllde år förra året. Han är inte så jätteintresserad av böcker så det är alltid lite knepit om man ska köpa en bok till honom. Men visst finns det böcker han gillar, och eftersom han är ett väldigt stort fan av filmen Into the Wild fick det bli den boken, vilken han blev väldigt glad över. Jag vet dock inte om han har läst den ännu... men jag är ju likadan, det tar evigheter för mig innan jag läser de böcker och får.

2. Här näst väljer jag en annan bok som min bror fick i julklapp förra året av mig. Han älskar Harry Potter, och vad kan då vara mer passande än J.K Rowlings nya Den tomma stolen.

3. Till sist en bok som jag fick av min andra bror förra julen, "Dina brev gömmer jag under madrassen" av Astrid Lindgren och Sara Schwardt. En mycket intressant brevväxling mellan en tonårig tjej och Astrid Lindgren under 70 och 80talen.tema

Kommentarer:

1 Freja:

skriven

Jag är dålig både på att ge och få böcker... Jag ger sällan bort böcker och ingen vågar ge mig böcker eftersom jag antingen redan läst dem eller inte kommer att läsa dem...

2 Monika:

skriven

De enda jag ger böcker är sambon, min mamma och min syster. När det gäller dem är det inte så svårt att träffa rätt, jag känner dem ju ganska väl :)

Kommentera här: