Färdigtstädat!

Nu är jag klar med ommöbleringen i mina bokhyllor. Jag valde att dela in böckerna efter olika genrer. Då insåg jag att jag har väldigt många historiska kärleksromaner, nästan en hyllmeter, och de flesta har jag inte läst. Endast fyra dystopier, eller egentligen fem, om man räknar med Exodus, men den är så dålig så den sorterade jag bort, den ska få åka vidare till nån loppis nån gång, men de fyra dystopierna är: Dödligt spel av Tom Clancy, Mockingjay, Döden i dina ögon - Slutet och Kallocain av Karin Boye.

Så här ser det i alla fall ut nu:



Översta hyllan där jag har filmer och där Milla, Alfons och Hemlige Mållgan sitter och myser.


Stora bokhyllan. Där har jag samtidsvuxenromaner, historiska romaner, klassiker, flickböcker och barnklassiker och början till min enorma samling av Astrid Lindgrenböcker. Längst ner en kartong innehållande en massa ex av min bok Janas råa jul och en hög med fackböcker.


Översta hyllan av mina andra bokhylla. Barnböcker, ungdomsböcker, fantasy, dystopier och ordlistor.

Andra och sista planet av min andra bokhylla. Här har jag skolböcker, min läsdagbok, böcker jag håller på och läser och låneböcker.

Kommentera här: