uppdatering.

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen nu. Igår lånade jag Bröderna Karamazov av Dostojevskij. Ska börja läsa den så snart jag har läst ut Främlingen på Wildfell Hall av Anne Bronte. Insåg att jag nog inte kommer hinna läsa hela Bröderna Karamazov på en månad, så jag har fått ändra lite på upplägget i min klassikerutmaning. Varje bok får två månader på sig istället. Förhoppningsvis leder det till att jag hinner läsa lite annat också, för som det är nu så hinner jag inteläsa mer än kursböcker, månadens klassiker och månadens bokcirkelbok. Förresten så hade vi bokcirkelmöte igår, då diskuterade vi Johanna Spyris Heidi. Nästa bokcrikelbok blir Katy i hemmet av Susan Coolidge.

Annars så tittar jag då och då på ett avsnitt av Julstrul med Staffan och Bengt. Har än så länge sett sju avsnitt, och den är sådär. men jag vill se klart den i alla fall. Nästa helg blir en Mysteriet på Greveholm-helg, då ska jag se hela den kalendern tillsammans med mina småsyskon.

Kommentera här: