update

Läste Katy i hemmet av Susan Coolidge häromdagen. Tyckte bra om den. Det var bara det att jag fick hungerspelsaccosiationer, för Katys syster heter Clover, och visst är det så en tribute i THG heter? Annars påminner boken lite om Ethel Turners Sju syskon

Idag har jag legat och läst ur Böcker inom och omkring oss av Aidan Chambers som vi ska läsa i skolan. Den handlar om barn och boksamtal och Chambers tar bland annat upp vikten av att föra läsdagbok, vilket gläder mig. Jag har själv fört läsdagbok sedan jag började i femte klass, och det är oerhört roligt att ha nu.

Sedan håller jag på med Margaret Mitchells Borta med vinden. Det är andra gången jag läser den, första gången jag läste den var för sju år sedan. Tycker jättemycket om den.

Ska snart börja på Winnie The Pooh som vi också läser i skolan.

Jag har lagt Julstrul med Staffan och Bengt åt sidan och kollar istället på Gumman som blev liten som en tesked Har sett sju avsnitt nu.

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

SV: Hej! Jo, det är väldigt snart dags! Jag har läst min bok och är redo att skicka iväg den! Jag ska bara prata ihop mig med Lucy först, så kommer det information inom de närmsta dagarna!

Kommentera här: