Sammanfattning oktober

Antal böcker: 29
Antal sidor: 3159
Sidor/bok genomsnitt: 109
Sidor/dag genomsnitt: 102
Författarens nationalitet: 23 svenska, 2 brittiska, 2 amerikanska, 1 dansk, 1 schweizisk (stavning?)
Författarens kön: 23 kvinnor, 5 män
Skönlitterära: 28
Bilderböcker: 19
Böcker jag läst tidigare: 3
Låneböcker: 26
Egna böcker: 3 (10 %)

Kommentar: Många bilderböcker den här månaden, men det är vad vi har hållit på med i skolan. Tyckte bäst om Pollyannaböckerna, Heidi och Full cirkus på sockerbullen. Gick inte så bra med planeringen, hade ju tänkt läsa både Mera om Rebecka och Milly-Molly, men det hanns inte med.

Planer för november: Ska läsa Bröderna Karamazov, Mera om Rebecka och kanske börja på Borta med vinden.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Svar: Åh har du också läst Lydias hemlighet? Jag älskar verkligen den boken. När jag var runt tio lånade jag om den på bibblan varje vecka och bara läste om och om igen. Var inte lika förtjust i tvåan. Trean har jag inte läst. Har du? Isf vad tyckte du? :D

2 Annelie:

skriven

Vad är det du läser för något?
Jag har läst massor av barnböcker och litteratur och skrivkurser. :)

Svar: Jag läser en kurs om barn och ungdomslitteratur ;)
Jana

Kommentera här: