Vad jag smaskar på medan jag läser I

Hej! Nu är det premiär för en ny inläggsserie, nämligen "Vad jag smaskar på medan jag läser". Jag hade tidigare en raw foodblogg där jag ibland lade ut recept. På sistone har jag inte varit särskilt aktiv på den, och jag känner mig inte heller särskilt sugen på att dra igång den igen. Istället tänkte jag ta och kombinera de båda, ge den här bokbloggen en liten godis-touch med smaskiga recept.


Idag läser jag Drömbokhandeln och smaskar på blåbärsremmar. Blåbär finns i kopiösa mängder i skogen, jag har varit ute och plockat jättemycket.


6 bananer
2 dl blåbär
5 dadlar

1. Kör ingredienserna i matberedaren till en slät kräm.
2. Bred ut på teflexpapper på plåtar och sätt in i ugnen på låg temperatur (ca 42 grader) i 10-12 timmar. Öppna ugnsluckan emellanåt för att släppa ut kondensen.
3. Det är klart när det är som ett läder som går att klippa remmar av.



Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Vad gott det ser ut!

Kommentera här: