Utmaning!

Den här elva frågors-utmaningen som cirkulerar runt i bloggosfären har nått mig. Jag blev utmanad av Nilma.

Regler:
- Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!
- Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
- Hitta på 11 nya frågor till dem!


1. Vilken är din absoluta favoritbok och varför?
Hmm, det är en svår fråga. Jag har flera hundra favoritböcker ju. Men en av alla dessa är Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och Kinna Giethh. Det är i alla fall den bok jag har läst flest gånger, hela fem gånger.
2. Vilken genre undviker du?
Deckare
3. Om du fick vara en känd författare för en vecka, vem hade du varit då?
Astrid Lindgren, kanske? Hon lär ju ha varit en riktigt härlig och humoristisk människa.
4. Hungerspelen eller Twilight?
HG!
5. Excess, pocket, danskt band, inbunden.. vilket format föredrar du?
Inbunden tror jag.
6. Vilken bokkaraktär hade du tagit med dig på en veckas semester i Spanien?
Pippi Långstrump hade varit nice och ha med.
7. Hur ser det ut där du helst sitter/ligger och läser? Varför är det din favoritplats?
Sängen! Bekvämast av alla platser!
8. Vilken är boken om ditt liv?
Hm... jag vet inte?
9. Läser du helst vanlig bok eller e-bok? Varför?
Vanlig. Behöver jag ens förklara varför? Inget om om e-böcker, de kan vara bra det också, men det är ju känslan av att hålla i en bok och allt det där...
10. Vilken är din favoritfärg på omslag?
Lila kanske. Det är inte så vanligt. Och väldigt fint.
11. Vad hade du velat ha för tema på Bokmässan? (vet, den frågan fick jag men tycker den var riktigt bra så använder den igen)
Nybyggartema. Jag besitter nämligen en faslig fascination av både de nordiska emigranterna och de amerikanska pionjärerna.

Jag utmanar följande personer: thecuriouscaseofthebooks, Matildas läshörna, Bladvändaren, haveyoureadthisone, Bokugglan, Loobook, Unga böcker, Bokfreak, Flisans boktips, Bokclara och Sofies bokblogg.

Och här kommer mian frågor:

1. Vilken är din favorit Astrid Lindgren-karaktär?
2. Om du skulle ordna en blind-dejt åt två fiktiva personer, vilka skulle du vilja få ihop?
3. Nämn ett exempel där filmen är bättre än boken!
4. Vilken var din favoritbok när du var åtta år?
5. Vilken klassiker tycker du bäst om?
6. Hur mycket kostade den dyraste boken du har köpt?
7. Hur mycket kostade den billigaste boken du köpt?
8. Kommer du ihåg när du knäckte läskoden?
9. Vilken var den första boken du läste helt själv?
10. Vilken var den första boken du läste på engelska?
11. Vilken var din allra första favoritbok?

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Kul! Jag hoppas jag hinner svara på dem :)

2 Matilda:

skriven

Jag har svarat!

3 Sofie:

skriven

Kul! Men när jag skulle svara på dem var det flera jag inte kunde ge något bra svar på, tyvärr, så jag skippar nog detta. Håll gärna utkik efter en frågestund på min blogg framöver, om du vill fråga något då! :)

Kommentera här: