Tre nya böcker

Igår fick jag ett bokpaket från adlibris, innehållande dessa tre titlar: Godis åt folket, en bok om den svenska godisindustrin. Jag har bläddrat lite i den och den verkar väldigt intressant. Sedan var Ani's Raw Food Kitchen. Jag har redan läst halva (ja, jag läser alltid receptböcker från pärm till pärm) och den är ganska bra. Ganska, alltså. Jag är lite trött på alla pekpinnar och moralpredikningar om hur viktigt det är att leva miljövänligt som den innehåller. Det är helt okej att en raw foodbok innehåller små miljötips, tycker jag, men de ska inte ta fokus från maten. Sista kapitlet i boken handlar om raw food för hundar! Jag har inte kommit dit än, men det verkar väldigt spännande. Att boken har ett eget kapitel för hundmat är främsta anledningen till att jag valde just den här boken. Den tredje boken är Glöd og Glaede med Raw Food av Vibeke Amundsen. Den är dansk och kom ut förra året. Ganska tjock är den och den innehåller många vackra matbilder som får mig att börja dregla. Bland annat en bild på en blåbärskaka, den ser så saftig ut, och en currygryta med ris, svårt att tro att det är raw för det ser verkligen ut som lagad mat. Ett kapitel i boken heter "Lek med maten", vilket jag tycker låter jätteroligt.

Åh, jag har massor med roliga timmar framför mig nu!

Kommentera här: