Barbro Lindgrens dagböcker i nya upplagor

När jag var på biblo häromdagen såg jag de Jättehemligt, Världshemligt och Bladen brinner av Barbro Lindgren i nya upplagor, från i år. Bläddrade lite i dem och såg att där fanns en hel del familjefoton. Superkul ju! När jag är klar med mina julklappsböcker och några till som jag har på hög, ska jag låna dem och kolla igenom dem ordentligt. Jag har Jättehemligt och Världshemligt, två gamla böcker som jag fått ärva av mamma, men den tredje kanske skulle införskaffas i den nya upplagan?

Jag gillar de här tre böckerna. Allra mest tycker jag om när Barbro i den första boken skriver om sin depression, som hon drabbades av i tioårsåldern. Hon beksriver så enkelt och bra om hur det är att vara barn och deprimerad och inte orka gå upp ur sängen, än mindre gå till skolan. Jag läser alltid det stycket när jag mår dåligt, det är en tröst för mig.

Kommentera här: